fredag 12 juni 2009

Jouse från Nicaragua

När jag gick i fjärde klass så tröttnade jag på skolan. Jag tyckte skolan var skoj men inte lektionerna. Jag ljög jämt om läxorna och sa att jag inte hade några. Detta resulterade i att jag hamnade på ett lager i Norge istället för på börsen.

Så är det inte för alla barn. Massor barn drömmer om att få gå i skolan tex Jouse i Nicaragua. Så i onsdags när jag skulle gå och handla så stod rädda barnen där och inte nog med det utan "säljaren" var en av min flickväns gammla arbetskamrater. Så jag blev "pålurad" ett fadderbarn för 225nok i månaden. Men det var bara en bluff. Nu stöttar jag alla barn i hela världen som inte går i skolan och inte bara 10 åriga Jouse i Nicaragua :(. Jag vill ha ett personligt fadderbarn inte alla i hela världen. Hur ska man hinna träffa alla dom. Nä jag ska skriva till rädda barnen och säga att jag ska välja.

2 kommentarer:

minna sa...

men å andra sidan slipper du skriva brev till ett fadderbarn och skicka julklappar och skit. Du slipper ansvar. För det får man med ett fadderbarn...

Patrik sa...

Haloj där.

Vill du se svart och vitt på vart din gåva går så överväg att skänka din gåva till hundratusen och ett år. 2011 får du se vad som hände med de 100 000 kronorna som samlades in.

Inga "administrativa avgifter" eller annat fuffens. Vartenda öre går till gatubarn i Latinamerika.

//Patrik