måndag 20 april 2009

Och nu blir det reklam

Nu ska jag testa att ha reklam i min blogg och ser hur mycket pengar det blir av det. Jag testar Adsense och Tradedoubler.

Senaste boken jag läst heter
"Så här kan alla svenskar bli miljonärer"
Beskrivande text
Hur blir man rik?
Per Håkan Börjesson rekommenderar i boken väldigt enkla principer.
- Börja varje månad med att spara 10 % till dig själv.
- Ha lägre kostnader än intäkter varje månad.
- Köp aktier eller aktiefonder.
- Behåll innehaven.
- Var försiktig när du lyssnar på mäklare och rådgivare.

Följ ovanstående principer och ha inte för bråttom så har du stora möjligheter att bygga upp en förmögenhet. I boken får du inspiration till att förbättra den ekonomiska situation som underlättar ditt dagliga liv. Den förklarar också hur finansbranschen tjänar pengar på att göra enkla saker komplexa. Vilket i sin tur är anledningen till att de tjänar stora pengar - på dig.

Krister kritiserar
Den är skriven av Per H Börjesson som har en eget företag som heter Spiltan. Det är en ganska bra bok att läsa men det känns som det bara är en omskrivning av en rad andra böcker. Som en "best of" med lite småplock både från svenska och engelska böcker jag har läst. Per kommer med lite nya idéer som jag inte har hört och går igenom alla svenska sparformer som är värda att känna till. Återkommande i boken är att han höjer upp Spiltans egna fonder som dom bästa. Så här ser dom ut

Spiltan Aktiefond Dalarna
Spiltan Aktiefond Småland
Spiltan Aktiefond Stabil
Spiltan Aktiefond Sverige

Inga kommentarer: