söndag 28 december 2008

Jag är så dålig

Jag är så dålig på att skriva ofta men har som nyårslöfte att jag ska försöka skriva varje dag nästa år. Gick in i Xact Derivat Bear den 23e och lyckades dåligt. Backade 1000 kr och kommer förmodligen backa ytterligare 1000kr imorn för det ser ut som det kommer bli en uppgång på Oslo Börs. Om man ska skylla på nån för det tappet så får det bli SJ för jag satt på tåget mellan Oslo och Karlskrona och istället för X2000 så fick jag ett gammalt tåg utan internet. När jag kom fram till Karlskrona var det för sent att dra sig ur. Under Januari månad så ska jag in med 10.000kr till i aktier men har inte bestämt vilka än. Jag såg över mitt månadssparande i fonder under julhelgen och bytte de flesta. Jag kommer behålla dem jag har och sälja av dom när dom åtehämtat sig lite. Fondsparandet är väldigt långsiktigt 5-10år.

Så här ser det nya sparandet ut.
AGI China East Asia Fund C 7%
BlackRock Latin American A2 USD Acc 8%
Carlson Asian Small Cap 7%
East Capital Rysslandsfonden 8%
Fidelity Funds - India Focus Fund A $ Inc 8%
Folksams Aktiefond Asien 8%
HQ Rysslandsfond 8%
HSBC GIF Indian Equity A Acc 7%
JPM JF India Fund A (dist) - USD 7%
JPM Latin America Equity A (dist) - USD 8%
ODIN Offshore SEK 8%
Swedbank Robur Rysslandsfond 8%
Templeton Latin America A Acc $ 8%
Summa 100%

Inga kommentarer: