fredag 12 december 2008

Volatil vecka

Mer personlig info:
Jag jobbar på lager och plockar varor. För att kunna ha koll på mina aktier så har jag köpt en Iphone 3G 16GB. Så nu kör jag truck och håller på med aktier samtidigt.

Några program jag rekomenderar till Iphone är:
  • Bloomberg: Bra aktieprogram som visar index över hela världen med 20 minuters fördröjning
  • iXpenseIt: Budget program som hjälper till att hålla koll på ekonomin.
  • Jobs: Som fungerar som en stämpelklocka så att du får ut rätt lön.

Dagens affärer:
Nu har jag växlat över alla mina pengar till norska för att kunna handla med XACT Derivat aktierna för att dom rör sig mer och ger en bättre avkastning. Jag har 13000Nok inne vilket inte riktigt räcker till en börspost. Jag startade dagen med XACT Derivat Bear och för att sedan byta till XACT Derivat Bull kl 10 för att sedan byta tillbaka till Bear kl 13 för att byta till bull kl 15 och sen för att avsluta precis innan stängning med att köpa Bear. Detta blev en avkastning på 1040kr inte mycket men endå bra för en dag traiding. USA börserna stängde ner i likhet med resten av världen så imorn så förväntar jag mig en lugnare dag och ett rejält kursfall på norska index vilket då ger mig ett rejält lyft

2 kommentarer:

Gustav sa...

Med tanke på hur dyr en iPhone 3G är krävs det en ordentligt ökad avkastning på dina placeringar för att motivera inköpskostnaden och abonnemangsavgiften. Erkänn att det var tekniken och prylen du ville ha snarare än ett placeringsverktyg...

Att köra truck och surfa samtidigt verkar för övrigt inte det minsta farligt. Lyssna på musik samtidigt också! ;)

Finans Krister sa...

Jo den kostar 2200 + abonnemangsavgift på 399kr i månaden. Inköpskostnaden har jag redan tjänat in tack vare den. Det var enbart för internet delen som jag köpte den och blev sur för att jag inte fick 8GB istället för 16GB. Men nu känner jag att jag inte skulle klara mig utan den.

Det är ju inte tillåtet att lyssna på musik och köra truck. Om nån chef ser en hörlur så blir det varning. Men nu finns det trådlösa hörlurar till iphone som du stoppar in i öronen som en hemlig agent och så lägger du bara håret över så syns det inte=)