torsdag 15 januari 2009

2 dagar trading

Nu har jag jobbat natt en hel vecka och har 2 vardagar ledigt innan helgen så nu ska jag trada och analysera. Oslo börs öppnar uppåt så jag har lagt sälj på Xact Derivat Bull jag har varit lite för optimistisk den senaste veckan pga att jag trodde att det kommande president skiftet skulle börja märkas redan på måndagen.
Men nu tycks det inte komma överhuvudtaget eftersom herr Obama gick ut och sa att man inte skulle vänta sig för mycket och bröt ett av vallöftena om att ta tillbaka trupperna från Irak.
Jag och flickvännen har lagt bud på en lägenhet i Norge och hoppas på att få svar idag om vi får den eller inte.
Sen har jag suttit och sett på luksusfellen hela morgonen. Lite roligare än svenska lyxfällan eftersom i den svenska handlar det mer om "nästan socialfall" som aldrig har haft en ordentlig inkomst medans norska luxusfellen handlar om par med 100.000 brutto i månaden som endå inte lyckas få ihop ekonomin. Kanske för att de köpt en lexus för myket eller äter ute för 4000 i veckan.
Har börjat intressera mig av norges stolthet Hurtigruten om den går ner till 2-2,50 igen så ska jag köpa på mig ett stort antal aktier. Den rör sig 15-50% dagligen och kan vara riktigt lönsam om man klara pricka in den.

Inga kommentarer: