måndag 5 januari 2009

Konstiga måndagen

Svarta måndagar har det funnits många utav i den ekonomiska historian och idag var det en konstig måndag. Jag köpte in mig i Bull för 30,35 och försökte att ha is i magen och stå ut hela dagen men kl 15.30 så tyckte jag det gått lite väl dåligt och sålde av på 29,20 och köpte in mig i xact derivat bear för 110,50kr.
DJ, Nasdaq och Canada öppnade ner men det påverkade inte Norge ett dugg utan dom gick upp och vände från minus till 1,68% upp. Är så irriterad på mig själv som inte håller mina tidpunkter och blir för girig eller för "chicken" för att vara kvar i en position.
Jag håller på att göra en sammanställning om beteende på Oslo börs som jag hoppas vara klar med till helgen som visar hur jag tänker kring det med tider. Nu räknar jag starkt med en nergång på Oslo börs imorn och det behöver jag nu för att ta igen dagens förlust.

Dagens utveckling i Xact Derivat Bull. Grönt är köp och rött sälj. Var för naiv och köpte och sålde för tidigt. Dagens lektion är is i magen.

Inga kommentarer: