måndag 19 januari 2009

NSB

Norska Statens Banveier tror jag det står för. Om det är något som är sämmre än SJ så är det NSB. Det räcker att det regnar ute så blir tåget försenat.
Det snöade ca 5cm igår och då är det snökaos i Oslo. Enligt TVn så ska man bara ge sig ut med bil om man måste. Jag undrar över hur dom har det i nordnorge eller ännu värre på Svalbard nu. Dom måste ju sitta instängda i sina stugor fram till våren eftersom där har det säkert fallit 20cm snö.
Hur som helst så kan jag räkna med att bli försenad till jobbet idag så jag har 2 alternativ. Gå tidigare för att komma i tid eller chansa och kanske förlora timmar.

Idag har jag sålt av Xact Bull på 27,75 och sedan köpt in mig igen på 27,50. Ville egentligen väntat till den föll tillbaka till 27,00 kanske 27,10 men kunde inte hålla mig. Sen har jag lagt köp order på Hurtigruten igen på 1000st för 2,50 men det är en bit kvar dit så jag tror inte den kommer gå igenom idag.

11.00 Köper 100 Xact Derivat Bull till för 26,90. Två viktiga timmar fram över med

o Norges Bank:Resultat av auksjon, statskasseveksler, kl 11:00
o Norges Bank:Offentliggjøring av auksjon, statsobligasjoner, kl 12:00

22.29 Nej denna dagen gick inte så bra. Bull slutade på 25,50 så 950nok back men jag hoppas på en positiv dag imorn och sen blir det Bear från Onsdag och framöver ett tag. Jag kom i tid på jobbet så NSB skötte sig bra.

Inga kommentarer: