fredag 2 januari 2009

Tillbaka till första klass




Jag köpte in mig i Xact Derivat Bull 500st för 27,80. Som vanligt så var det mellan 10.00 och 10.30 (10.10 för att vara exakt)när den är som lägst.För en gångs skull så gick tiden på mitt jobb väldigt snabbt och jag upptäckte att klockan var 16.18 alltså 2 minuter kvar att kunna handla med bear. Det enda felet var att jag fick 16.18 att betyda arton minuter över fem. Så jag snabbt på säljknappen och lyckades få iväg dom för 28,35nok allstå en vinst på 275nok. Ok tyckte jag och var ganska besviken men endå lättad över att jag lyckats få iväg dom eftersom jag ogillar att äga dom över helgen. Sedan upptäckte jag mitt misstag och fick besviket se på när dom avslutade på 29,40 alltså 500kr mer för min del.

Jag passade även på att sälja av 2000 west siberian idag när dom var högt med förhoppning att dom kommer falla tillbaka snart igen. I övrigt var det en bra dag för oljebolagen som gick upp pga av oroligheterna i Gaza. Sjukt egentligen att krig och elände kan ge ekonomisk vinst för andra.

Ett tips till alla som tror på och handlar med Xact bear eller bull så är det läge för att börja handla med derivat bear och bull. Norska kronan är billig och xact derivat svänger mycket mer än den svenska så lämpar sig både för swing och daytraders. Och som jag sagt innan så tror jag starkt på att bara ha xact bear och vänta tills krisen är över.

Inga kommentarer: