torsdag 22 januari 2009

Krister omsätter miljonbelop på börsen

Krister omsätter miljonbelop på börsen. Nej inte riktigt men nästan. Omsätter ca 600.000 i månaden genom trading.
Dagligen minimum 2*15.000
Veckovis minimum 10*15.000
Fick samtal av Nordnet som undrade om jag ville byta till Active Trader för jag uppnår snart deras kriterie för ett sånt konto. Då blir det lägre cortage men jag måste deklarera alla affärer så jag tror att jag kommer köra på kapitalförsäkringen med 99kr affären.

Bokat biljett till Chile. Den gick på 8200kr och med en flygtid på 25 timmar. Finns det någon van flygare som läser bloggen så får ni gärna lägga en kommentar om vad man kan hitta på så många timmar.

På jobbet försöker jag övertala mina vänner att starta med aktier men det ger motsatt effekt och det känns som om dom tror att jag tjänar pengar på dom ifall dom börjar.
Ska sluta tjata på mina kära jobbarkompisar men det är en livschans nu som kanske inte kommer tillbaka under våran levnadstid.

Obama effekten kom sent. Jag hade nästan dragit slutsatsen "om moderaterna vinner så går börsen upp 3 dagar och ner i 4 år, om social demokraterna vinner så går börsen ner 3 dagar och upp i 4 år" som det står i boken Trading Guiden. Obama=Socialdemokraterna, McCain=Moderaterna.

Ligger kvar i Bull och kommer köra swingtrading med en riktkurs på 31.

2 kommentarer:

tinajo sa...

Hej!

Maila mig så ordnar vi deckarboken som var din vinst! :-)

tinajo sa...

Hm - en mailadress är ju bra förstås:

friskekonomi@gmail.com