tisdag 26 maj 2009

312,41%

För er som har följt med idag så gick Rocksource 312,41% upp till 5,65Nok. För er som följt med ännu nogrannare visste att det var omvänd split idag 1:4. Jag såg bara 280%. Lite snabb slarvig huvudräkning så uppskattade jag det till runt 30000 i vinst på en dag och jag funderade på att ta ledigt resten av dagen. Men upptäckte ganska snabbt mitt misstag. Deppigt

Detta verkade vara förbryllande för många. För mig innebar det att jag satt igen med 1,25 börspost istället för 1. Alla ville bli av med den där 0,25 dvs 500 aktier som inte gick att sälja. Jag fick iaf iväg mina 2000 (tidigare 8000) för 5,40. Alltså 640kr lägre än gårdagens stängningskurs. Jag blev ganska sur på mig själv eftersom jag missat detta och tänkte att -Nu har jag gjort bort mig. Jag tog lunch och såg att kursen föll som en sten och la en order på 5 kr jämt och bredde på med 3500 aktier och det gick igenom. Det blev en tuff dragkamp mellan de som ville handla ner aktien och de som ville handla upp den.

Efter klockan 16 så släppte iaf neg sidan och aktien slutade upp även idag och jag sålde av på 5,60NOK. En vinst på 1560Nok blev det för dagens trade. Imorn så får vi se om jag fortsätter i samma spår.

Inga kommentarer: