onsdag 13 maj 2009

Tjoho


Nergång!!! Hoppas att det inte bara är jag som gillar nergången för då kan väl detta inlegg vara en aning provocerande.

Oslo börs gick ner efter att USAs detaljhandelssiffror redovisats. Och det är ju klart att man sparar pengar och inte konsumerar så mycket innan semestern drar igång. Samtidigt så kanske amerikanarna insett att det kommer bli värre framöver och håller i sina pengar lite extra.

Senaste utspelet från USAs regering är att betala mer pengar för att folk ska skrota sina gammla bilar och köpa nya istället. Låna pengar för att köpa nya bilar. Detta kommer ju få fart på ekonomin? INTE!

Har sålt av mina Bear och köpt bull med en köpkurs på 36,00 och hoppas på att dom går upp till 38 imorn men kan nöja mig med 37 också. Norge stod imot nergången igår medans stora delar av världen gik ner. Vad tidningarna här i Norge skyllde det på var att Oslo börs är positivt inställda och några kloka experter utalade sig om nya rekordhöjder snart. Själv så tror jag annars på fortsatt nergång, och kanske var dummt att satsa på bull idag och gå imot mina egna åsikter men jag får isåfall en chans att köpa ut mig imorn.

Detta är vad jag kommer titta på imorn.
STATISTIK
Olja: IEA månadsrapport maj kl 10.00
USA: PPI april kl 14.30
USA: nyanmälda arbetslösa veckostatistik kl 14.30

Inga kommentarer: