tisdag 5 maj 2009

I ditt ansikte

Xact Bear har varit uppe på 74,80 idag. Då hade jag chans att sälja och byta position men jag vill inte för jag tror på nergång och jag tror att det byggs en ny bubbla som spricker förhoppningsvis senast på Torsdag. Jag ska försöka att komma in och handla svenska Xact Bear tills dess. Innan svenska kronan hinner återhämta sig helt.

Peter Schiff är en ekonomisk kommentator i USA och ordförande i Euro Pacific Capital Inc. Han sägs ha förutspådde krisen före alla andra och alla skrattade åt han. Jag berättade för min (svenska)släkt julen 2006, när dom frågade om när jag ska flytta tillbaka till Sverige. Jag svarade "Efter inflationen, kanske 2012".
Nu den sista Maj ska jag träffa min släkt i Stockholm för det är dop och då kan jag passa på att säga "In your face". Känns fint
"The United States economy is like the Titanic and I am here with the lifeboat trying to get people to leave the ship ...I see a real financial crisis coming for the United States." Peter Schiff 16 Maj, 2006

Inga kommentarer: