fredag 22 maj 2009

Rocksource

Köper börsraketen Rocksource 10 000 aktier a 1,20Nok och väljer behåll. Detta blir min första långsiktiga placering i år.

Nu går jag till politiet så dom kan ge mig en stämpel på mina norska nordnet papper som intygar att jag är jag=)

14.40
Dagens stora vinnaren är Rocksource som stiger hela 33,33 procent till 1,20 kronor efter en utstationering i Finansavisen nr 20. kan vi läsa att företaget hade ett negativt nettoresultat på 41 miljoner i 1a kvartalet 2009. Rörelsens intäkter uppgick till 29,1 miljoner.

- Men nu kommer företaget att öka , säger verkställande direktör Trygve Pedersen. Bolaget har upp till åtta projekt som ger potentiella resurser för 50-400 miljoner fat oljeekvivalenter.

Pumpar Rocksource detta, motsvarar det ett värde mellan 100 och 1.600 miljoner dollar, enligt företaget själva. Detta motsvarar en gång till för att en effekt på aktiekursen mellan 1.10 och 18 kronor, enligt tidningen.

Inga kommentarer: