söndag 3 maj 2009

Kan Günther så kan jag

Läste om Günther i Privata Affärer. Han tjänar 70000kr i månaden och lever på 8000kr. Detta ska jag också börja med. Och då kan jag även passa på att utmana mina läsare att göra det samma eller slå det.

Jag ska även bli duktigare på jobbet. Inte för att jag är ambitiös utan för att vi har prestationslön. Målet är att komma upp i 200% varje vecka vilket då motsvarar 2000Nok extra i veckan. 300% är 3000Nok extra. Men det går inte för då måste man vara speedy-gonzales och aldrig stoppa och aldrig äta.

Danmarks resan var bra. Vi åkte sista minuten så vi fick en hytt längst ner under bildäck. Men det gjorde inte så mycket för vi spenderade inte så mycket tid där. Det var fint väder och mycket att hitta på ombord på båten.
I Köpenhamn tog vi taxi till Carlsberg men det var stängt, så det blev ingen tur för min del. Vi åkte till Nyhamn istället och åt på en fin uteservering. Och efter det gick vi en runda på Ströget. Båtresan hem var lite värre för det blåste upp och börja gunga. Imorse fick vi en god frukost buffé och nu är vi hemma igen och slappar och tar igen oss. Sommaren verkar snart komma även till Norge 12 grader ute och solsken.

Carlsberg

Nyhamn

Damer i Nyhamn

Inga kommentarer: